Φουσκωμένοι λογαριασμοί ρεύματος

Είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο. Ένα σπίτι που καταναλώνει xkWh, ξαφνικά να έρχεται λογαριασμός που να δείχνει 4xkWh. Υπάρχει και πιο παράλογο, να έρχονται λογαριασμοί  σε ακατοίκητα.

Γιατί συμβαίνουν;

            Πρώτον, η πιο πιθανή αιτία είναι η λάθος καταμέτρηση του υπαλλήλου ΔΕΔΔΗΕ. Δεύτερον, ρευματοκλοπή από τρίτους. Τρίτον, διαρροή μέσα στο σπίτι από ελαττωματική καλωδίωση ή χαλασμένη ηλεκτρική συσκευή. Τέταρτον και σπάνιο, χαλασμένος μετρητής ΔΕΔΔΗΕ. Πέμπτον, λάθος υπολογισμοί στα κεντρικά του ΔΕΔΔΗΕ.

Πως μπορώ να προστατευτώ;

Αν αυτά συμβαίνουν στο κτίριο που κατοικούμε/εργαζόμαστε μπορούμε να προστατευτούμε κάνοντας κάποια από τα παρακάτω:

  1. Αλλάζοντας τον μετρητή σε ψηφιακό.
  2. Ελέγχοντας τον μετρητή μηνιαίως και φωτογραφίζοντας τον (με ημερομηνία πάνω στη φωτο).
  3. Ελέγχοντας τους λογαριασμούς κάθε φορά, να είναι συνέχεια του προηγουμένου.
  4. Οι πόρτες του ερμαρίου να έχουν κλειδαριά.
  5. Μικροκάμερα με wi-fi μέσα στο ερμάριο.

Αν αυτά συμβαίνουν σε κτίριο που είναι μακριά και δεν κατοικείται ή δε το επισκεπτόμαστε;

  1. Κάνουμε διακοπή ρεύματος (εγώ θα το αφαιρούσα).
  2. Εάν δεν γίνεται διακοπή, αλλάζω τη διεύθυνση αποστολής λογαριασμών σε αυτή που κατοικώ ή καλύτερα κάνω λογαριασμό στην ιστοσελίδα του παρόχου.
  3. Επισκέπτομαι 2 φορές τον χρόνο το ερμάριο για επαλήθευση μη αλλαγής της μέτρησης.
  4. Μικροκάμερα με wi-fi μέσα στο ερμάριο.

Με αυτά σιγουρεύουμε ότι θα προλάβουμε το συμβάν στην αρχή του και επιπλέον θα έχουμε συντριπτικά στοιχεία απαλλαγής μας από φουσκωμένους λογαριασμούς.

Τι γίνεται όμως εάν δεν τα έχω κάνει και μου συμβεί;

Τότε πρέπει να αποδείξουμε το αδύνατο του πράγματος.

  1. Φέρνουμε έναν πιστοποιημένο Ηλεκτρολόγο να ελέγξει μετρητή, καλωδιώσεις και συσκευές στο σπίτι. Καταγράφει τα δεδομένα-ευρήματα.
  2. Καλούμε τον ΔΕΔΔΗΕ να ελέγξει τον μετρητή.
  3. Αμέσως φωτογραφίζουμε τον μετρητή και το ίδιο μια φορά εβδομαδιαίως και για 1 Μήνα ώστε να φανεί αν ‘’τρέχει’’.
  4. Ελέγχουμε τους τελευταίους 4 λογαριασμούς (αν δεν τους έχουμε ζητάμε αντίγραφα από τον πάροχο). Έχει διαφορά στο να υπάρχει σταδιακή αύξηση κατανάλωσης με μια ξαφνική υπέρογκη αύξηση. Η τελευταία θα μας δώσει ένα καλό υπερασπιστικό επιχείρημα: <<Δηλαδή πως ένα σπίτι που καταναλώνει κάθε χειμώνα x ξαφνικά κατανάλωσε 4x;>>.
  5. Μιλήστε με ένα δικηγόρο.

Δυστυχώς μέχρι να μπουν ψηφιακοί μετρητές θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και να μην φτάνουμε στο τελευταίο στάδιο με ένα φουσκωμένο λογαριασμό στα χέρια. Τότε θα υποστούμε τεράστια ταλαιπωρία, με ατέλειωτες τηλεφωνικές ώρες, δικαστήρια, σύγχυση, και στο τέλος στη καλύτερη περίπτωση να μας κάνουν ένα συμψηφισμό χρέους.

Write the message