Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Γιατί δε βρίσκουμε έγγραφα του κτιρίου μας;

Γιατί αργούν να μας τα στείλουν;

Γιατί να χρεωνόμαστε κάθε φορά ακριβές εκτυπώσεις και να υπάρχει σπατάλη χαρτιού;

Γιατί αργεί μήνες να βγει μια άδεια;

Γιατί δεν υπάρχει έλεγχος πολεοδομίας στην αποπεράτωση;

Γιατί δεν υπάρχει έλεγχος πολεοδομίας για αυθαίρετα;

 

Ένοχο παρελθόν

Η υποστελέχωση πολεοδομιών, η ανικανότητα και εκπαιδευτική ανεπάρκεια των υπαλλήλων της, η πολιτική απραξία, οι ανενημέρωτοι πολίτες, δημιούργησαν έναν κυκεώνα ταλαιπωρίας στην εύρεση και ανάκτηση εγγράφων για δικαιοπραξίες ή πολεοδομικές πράξεις, με αποτέλεσμα να παίρνει από μέρες εώς μήνες η παραλαβή εγγράφων κτιρίου ή έκδοση πράξεων με μεγάλες οικονομικές και ψυχολογικές συνέπειες στην οικοδομική και οικονομική δραστηριότητα της κοινωνίας.

  1. Οι υπάλληλοι που εκδίδουν άδειες, έγγραφα ή συντηρούν το αρχείο αδειών, είτε δεν έχουν τα τεχνολογικά μέσα ή επάρκεια προσωπικού για να τελέσουν τις διαδικασίες και να προσέχουν το αρχείο, είτε όταν υπάρχουν δεν έχουν την κατάρτιση να την χρησιμοποιήσουν. Έτσι συνεχώς αυξάνει ο χρόνος διεκπεραίωσης και στη χειρότερη περίπτωση έχουμε χαμένο ή κατεστραμμένο αρχείο και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες και οι υπηρεσίες. Επίσης είναι λιγότερες οι διαθέσιμες ειδικότητες από αυτές που απαιτούνται για την έκδοση άδειας δόμησης. Πόσο μάλλον για έλεγχο στα εργοτάξια ή τις αυθαίρετες. Εδώ λειτουργούν αυθαίρετα δημόσια κτίρια!
  2. Οι πολιτικοί δεν ενδιαφέρονται για την οικονομία και τους πολίτες αλλά για το άμεσο δικό τους κέρδος που απορρέει από τον αλόγιστο διορισμό, την μη αγορά εξοπλισμού, την αυθαίρετη δόμηση, την αλόγιστη έκδοση αδειών χωρίς τελικούς ελέγχους, τις απ’ ευθείας αναθέσεις.
  3. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται να μάθουν ότι η αγορά διαμερίσματος κτιρίου πρέπει να συνοδεύεται και από τα σχετικά πολεοδομικά έγγραφά και ΟΧΙ μόνο το συμβόλαιο. Έτσι όταν απαιτηθεί θα προστρέξουν στην πολεοδομία όπου πιθανώς να μη τα βρουν όλα, ή να είναι σε κακή κατάσταση, και σίγουρα να χάσουν αρκετό χρόνο. Κι αν δεν υπάρχουν καθόλου όπως συμβαίνει με τους περισσότερους φακέλους πριν το 1970; Θα αναγκαστούν να πληρώσουν πολλά χρήματα για την επαναπαραγωγή τους. Όσοι όμως ήταν προνοητικοί και τα ζήτησαν, δεν θα κουραστούν και δε θα πληρώσουν.

 

Η λύση

Η ψηφιοποίηση φακέλων είναι επιτακτική αλλά μη υλοποιήσιμη με τις παρούσες συνθήκες. Έτσι οι πολιτικοί σκέφτηκαν πάλι την εύκολη λύση: να το μετακυλήσουν στους ιδιώτες μηχανικούς με χρέωση του πολίτη! Ναι, τα εγκλήματα του κράτους τα φορτώνουν στον πολίτη σαν δικά του! Νομοθετήθηκε λοιπόν με τον Ν.4495/17 άρθ.52-61 και λειτούργησε οριστικά τον 4/2022 (!) υποχρεώνοντας τους πολίτες για κάθε συναλλαγή να πληρώνουν για την ανάρτηση των εγγράφων της ιδιοκτησίας τους στο ψηφιακό σύστημα του ΤΕΕ.

 

 

Τι είναι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου;

 

΄΄Μια ψηφιακή πύλη όπου είναι αποθηκευμένα όλα τα έγγραφα που αφορούν ένα ακίνητο ή μια ιδιοκτησία΄΄.

Ποια είναι τα αρχεία;

  • Οικοδομική Άδεια, Τροποποιήσεις, Τακτοποιήσεις
  • Τοπογραφικό Διάγραμμα
  • Διάγραμμα Κάλυψης/Δόμησης
  • Κατόψεις, Όψεις, Τομές
  • Ξυλότυποι/Τεύχος/Στατική Μελέτη/Τεχνική Έκθεση Στατικού Ελέγχου
  • Μελέτη Ηλεκτρολογικών & Υδραυλικών εγκαταστάσεων (εάν υπάρχουν)
  • Πίνακας Χιλιοστών Ιδιοκτητών
  • ΚΑΕΚ (Απόσπασμα Κτηματολογικού Πίνακα Ανάρτησης)
  • Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης
  • Αριθμοί μετρητών Ρεύματος και Νερού
  • Συμβόλαιο ιδιοκτησίας

 

Ποια είναι τα οφέλη;

 

  1. Όλα τα έγγραφα του ακινήτου σας είναι συγκεντρωμένα μαζί σε μια διεύθυνση και δεν κινδυνεύουν από καταστροφή. Επιτέλους αξιοπιστία και τάξη.
  2. Ο Μηχανικός σας είναι υπεύθυνος να ενημερώνει αυτόν τον ψηφιακό φάκελο ανεβάζοντας τα νέα έγγραφα και σας αποστέλλει το αποδεικτικό ΗΤΚ όπου φαίνονται όλα (δε μπορεί να σας κοροϊδέψει).
  3. Τώρα, ό,τι έγγραφο χρειάζεστε είναι στον υπολογιστή σας. Έχετε άμεση πρόσβαση και μηδενικό χρόνο αποστολής τους όπου χρειαστεί. Τέλος η ανευθυνότητα-ταλαιπωρία με τις πολεοδομίες!
  4. Οποιαδήποτε εργασία χρειάζεται, ο αρμόδιος (συμβολαιογράφος, μηχανικός, ελεγκτής) επισκέπτεται αυτή τη πύλη και δεν σας απασχολεί. Ο ελεγκτής της πολεοδομίας μπορεί να ανακτά ό,τι αρχείο χρειάζεται και από οποιοδήποτε κτίριο επί τόπου στην αυτοψία από ένα tablet.
  5. Τέλος η σπατάλη χαρτιού και τα έξοδα εκτύπωσης/αποστολής.
  6. Δεν μπορεί κάποιος να παραποιήσει έγγραφο ή να σας κοροϊδέψει με ¨δικά του παραποιημένα σχέδια¨ γιατί είναι δημοσιοποιημένα και τα βλέπουν πολλοί.

 

Στη πράξη

Η λειτουργία της ξεκίνησε με πολλά προβλήματα:

  • Δεν είναι οι υπάλληλοι-συμβολαιογράφοι-Μηχανικοί εξοικειωμένοι-καταρτισμένοι με τους υπολογιστές με αποτέλεσμα τα κακής αναγνωσιμότητας και επεξεργασιμότητας εισαγόμενα σαρωμένα έγγραφα, τα κενά σε κύριες πληροφορίες και έγγραφα,
  • Το σύστημα είναι δύσκολο στη διαχείριση, αργό στα βήματα καταχώρησης, κολλάει ή πέφτει συνέχεια, δυσνόητο, χωρίς επαρκής επεξηγήσεις για κάθε επιλογή, κ.α.
  • Τα πιο σημαντικά: ΔΕΝ διασταυρώνει άλλες ίδιες καταχωρήσεις, ΔΕΝ επικοινωνεί με τις άλλες συγγενείς πλατφόρμες (άδειες, αυθαίρετα), ΔΕΝ ελέγχεται από το ίδιο το σύστημα η ψευδής καταχώρηση στοιχείου ή εγγράφου.

Ωστόσο κάποια στιγμή αυτά θα λυθούν και αυτή η άμεση ανεύρεση οποιουδήποτε στοιχείου χρειαστεί για κάθε ακίνητο θα συμβάλει δραστικά στην επιτάχυνση της οικιστικής οικονομίας προς όφελος όλων.

Write the message