Η σημασία του εμπορικού δρόμου

            Είναι τόσο σημαντικός που μπορεί να εκτοξεύσει και τη φήμη και τα οικονομικά ενός Δήμου. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εμπορικές αγορές στην Αθήνα (Εμποροκέντρα, δρόμοι, σημεία). Σε τυχαία σειρά, Ερμού στο κέντρο, Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό, Εθν. Αντιστάσεως στο Περιστέρι, Α. Μεταξά στη Γλυφάδα. Πιθανολογώ ότι οι περισσότεροι πηγαίνετε Γλυφάδα, Κέντρο ή Μαρούσι. Γιατί όχι στη Βούλα; Στη Βάρη; Στη Βουλιαγμένη; Δεν έχει ωραία αγορά θα μου πείτε. Συνεπώς τα πολλά χρήματα των πολιτών του Δήμου μας ΄΄ξενιτεύονται΄΄ πλουτίζοντας άλλους δήμους.

Δημοτικός σχεδιασμός;

            Γιατί τόσα χρόνια οι Δήμαρχοι μας δεν άγγιξαν αυτό το θέμα; Η απάντηση είναι είτε από άγνοια είτε από ανικανότητα. Γιατί οι άλλοι μπόρεσαν; Μήπως συνειδητοποίησαν τα μεγάλα έσοδα (σε σύγκριση με τα έσοδα ενός Δήμου από καφετέρειες και δημοτικά τέλη) που φέρνει μια εμπορική αγορά, τις θέσεις εργασίας και την αναγνώριση στην πόλη τους; Παρεμπιπτόντως εκτός απ’ το Περιστέρι και το Μαρούσι που πεζοδρόμησαν τις οδούς για να αναπυχθεί η αγορά, οι υπόλοιπες εξαπλωθήκαν τυχαία με το ένα κατάστημα να παρασύρει το άλλο.

Στο δρόμο ή εμποροκέντρο;

            Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως ένα Εμποροκέντρο και μόνο μπορεί να αλλάξει τα έσοδα δραματικά πχ: Village Park Ρέντη, Factory Outlet Ν. Φάληρο. Το εμποροκέντρο σε σχέση με τους κλασσικούς εμπορικούς δρόμους προσφέρει ασφάλεια απ’ τα αυτοκίνητα, τον καιρό, μειώνει τις αποστάσεις περπατήματος, θέσεις πάρκινγκ, ωραία ατμόσφαιρα. Όμως περιορίζει την ιδιωτική επιχείρηση (πιο απρόσωπο), έχει όριο καταστημάτων, πληρώνει λιγότερα σε φόρους-Δήμο, δεν έχει επαφή με το φυσικό τοπίο.

Τι γίνεται στο ΒΒΒ;

            Οι δήμοι Βάρης, Βούλας και Βουλιαγμένης παρουσιάζουν μια τουλάχιστον κεντρική οδό με εμπορική δραστηριότητα, όμως εντελώς πρόχειρη. Κι αυτό φαίνεται ειδικά στη Βασ. Παύλου στη Βούλα, όπου υπάρχουν αρκετά καταστήματα και 3 εμποροκέντρα αλλά όχι κόσμος για αγορές. Αυτό που βλέπει ένας ειδικός είναι ότι έχει δοθεί έμφαση στο πεζοδρόμιο των εστιατορίων εις βάρος των καταστημάτων, η παντελής ανακαίνιση, σήμανση και διαφήμιση των εμποροκέντρων, ο ανύπαρκτος βραδυνός φωτισμός (αντίθετα με τα εστιατόρια), η κατάληψη του μεγαλύτερου μέρους του δρόμου από τράπεζες (δίνοντας λάθος εικόνα) κ.α. Στη Βάρη, με τη διαπλάτυνση της Λεωφ. Βάρης φύτρωσαν αρκετά μαγαζιά ευνοώντας τη δημιουργία εμπορικού δρόμου, όμως είναι διάσπαρτα τα είδη τους, δεν υπάρχει εύκολο πάρκινγκ, μικρό πεζοδρόμιο και όχι παντού.

            Οι πτυχές επιτυχίας ενός τέτοιου δρόμου είναι τέσσερις: συνοχή ειδών (συγκέντρωση και ομαδοποίηση) καταστημάτων, μεγάλο πεζοδρόμιο, χώροι στάθμευσης (όχι πάνω στο δρόμο), ευκολία πρόσβασης από τις άλλες περιοχές. Τώρα οι πτυχές επιτυχίας των κατάστημάτων αποτελούνται από την επαγγελματική διακόσμηση, διαφήμιση, επιλογή είδους και ευχαριστημένου προσωπικού.

            Ποιες είναι οι δικές σας παρατηρήσεις; Τι πρέπει να κάνει ο Δήμος; Απαντήστε στο email.

Write the message